Mladí moderátoři ve studiu dětského Radia Kulíšek plánují na příští rok vysílání turistického rádia pro region Krkonoš Mladí redaktoři a moderátoři vytvořili během podzimních prázdnin scénář Krkonošského turistického internetového rádia a naučili se zacházet s rozhlasovou technikou. Studenti ze Střední školy v Lomnici nad Popelkou založili pro připravovaný projekt sportovní a kulturní redakci.
    Trojice středoškoláků z lomnické školy se jedno prázdninové dopoledne vydala do Lánova, aby zde v prostorách Infocentra mikroregionu Horní Labe vytvořila vysílací plány turistického rádia. „ Ve spolupráci se Svazkem měst a obcí Krkonoše bychom chtěli od letní sezóny 2010 nabídnout turistům, kteří přijíždějí do regionu, například informace o kulturních a společenských akcích, pozvánky k návštěvě zajímavých míst v Krkonoších nebo dopravní zpravodajství. Do léta je sice ještě času dost, ale vzhledem k tomu, že většina z nás nemá s rozhlasovým vysíláním žádné zkušenosti, potřebujeme se vše pořádně naučit, abychom byli v den „D“ stoprocentně připraveni,“ říká Kristýna Kousalová, která se s bratrem Richardem stala hlavní protagonistkou Krkonošského turistického internetového rádia.

    Sourozenci Kristýna a Richard Kousalovi se stali hlavními protagonisty Krkonošského turistického internetového rádia Mladí redaktoři se ve studiu dětského Radia Kulíšek učili zacházet s profesionální technikou, kterou budou při práci používat. Nácviku se zúčastnil také žák lánovské devítiletky David Benkovič, který se od listopadu zapojí do vysílání Kulíšku na kabelovém rozvodu v Lánově.

    Radio Kulíšek Lánov V programové nabídce internetového projektu jsou jak kulturní, tak sportovní rubriky. Kulturu si vzali na starosti sourozenci Kousalovi, do sportovní redakce se přihlásili Jan Bažant, Jakub Samek a Radek Havel ze Střední školy v Lomnici nad Popelkou, kteří již několik týdnů zpracovávají pro web Radia Kulíšek reportáže z hokejových utkání vrchlabského a pardubického týmu. Mladí redaktoři chtějí nabídnout spolupráci i dalším zájemcům, kteří by se chtěli v praxi naučit nejen pracovat s informacemi, ale vyzkoušet si také mluvenou češtinu.

    Autor