Soutěže a ankety o sportovce, zpěváka či herce se kvůli současné pandemické situaci překládají, nebo se nekonají vůbec. Anketa o nejoblíbenějšího učitele Zlatý Ámos však i ve ztížených podmínkách pokračuje.

    „Není to jednoduché ani pro nás, pořadatele, ani pro žáky a jejich učitele,“ říká Slávek Hrzal, zakladatel ankety. „Děti nás však nominacemi svých oblíbených učitelů přesvědčily, že právě nyní je třeba práci učitelek a učitelů ocenit.“

    Anketa o nejoblíbenějšího učitele Zlatý Ámos pokračuje i přes koronavirovou pandemiiV únoru už tradičně probíhají regionální kola, kde žáci svou nominaci obhajují před porotou. Letos to měli trochu složitější. Museli totiž svou obhajobu zpracovat na počítači a porotu přesvědčit na dálku. Navíc v situaci, kdy třídní kolektivy v podstatě nefungují. A přece drtivá většina z nich zvládla tento úkol na jedničku. Ti menší s pomocí dospělých, ti starší s vervou a znalostmi práce s kamerou či mobilem. Fotografie, videa, PowerPointové výtvory, kresby, básničku, dokonce i kramářskou píseň, to vše posuzovali porotci, kteří ocenili nejen nasazení a práci učitelů, ale i originalitu, nápady a vtip při zpracování jednotlivých prezentací.

    Přesvědčení dětí, že „pro nás je naše paní učitelka Zlatým Ámosem i bez oficiálního vítězství“, je asi největším vyznamenáním pro každého kantora. Podobně jako žáci Petra Šedy ze ZŠ Kbely si i ostatní cení, když „dělá pro nás hodně věcí, a to nejen materiály k výuce, ale také spojuje naši třídu dohromady. Je na nás milý, ale když zlobíme, tak přitvrdí.“

    „S paní učitelkou Roháčkovou je každý okamžik příhodou. Pod pevnou skořápkou respektu se skrývá skvělý člověk,“ popsali svou oblíbenou kantorku její žáci.

    Obhajobu paní učitelky z FZŠ v Olomouci doprovázelo heslo „Baše je naše!“

    Přihlášek ze středních technických škol nebývá mnoho, kluci v pubertě takové věci moc neřeší, o to víc potěší slova studentů STŠ v Brně: „Pan Josef Korčák je férový, rozumný učitel, pro kterého je důležité, abychom si z jeho výuky něco odnesli. Hledí na nás jako na sobě rovné, což je pro nás studenty nevšední. Motivuje nás býti dobrými žáky, dosahovat lepších výkonů. Jsem velmi rád za to, že smím být jeho studentem.“ A podobných vyjádření byla celá řada.

    Do semifinále postoupili: Lenka Baše ze FZŠ Olomouc, Hálkova, Lucie Bezdíčková ze ZŠ a MŠ Brno, Kotlářská, Jan Coufal, ZŠ Litomyšl, U Školek, Petr Curko, ZŠ Blatenská, Horažďovice, Matouš David, ZŠ a SŠ Karlovy Vary, Bohdan Hladký, ZŠ a MŠ Brno, Jana Broskvy, Tomáš Pírek, ZŠ U Krčského lesa Praha 4, Dana Rejlová, ZŠ a MŠ Bílá Třemešná, Sylva Roháčková, Gymnázium Bílovec, Pavlína Sedláková, Masarykova ZŠ a MŠ Nezamyslice, Nikola Svobodová, ZŠ Košťany, Jan Vávra, VOŠ a SŠ pedagogická, Litomyšl, Martina Veřmiřovská, ZŠ a MŠ MUDr. Emílie Lukášové, Ostrava. Semifinále se uskuteční 16. března 2021.

    DTA

    www.zlatyamos.cz

    Autor